Karin & Leif 16/9 2009

Igår vigdes Karin och Leif ombord på en av Stockholms finaste ångbåtar S/S Mariefred. Stort grattis till er, och tack för ett fantastiskt arbete med planeringen av bröllopet!
Vädret var nästan osannolikt fint och vigseln ombord var bland det vackraste jag sett.
Jag minns när vi sågs i början av januari och drog upp lite riktlinjer för hur det här bröllopet skulle ta form. När vi klättrade runt på gamla Maja (båten) på vårvintern då hon låg vid Beckholmen med golvet delvis uppbrutet och med hela fördäck täckt med presenningar kändes det ändå som att vi var något på spåren. Kapten Claes Insulander och jag började skissa på hur en rutt, och när vi kom på att båten kunde plocka upp Karin vid Drottningholms slott blev resten lätt!
Vi kastade loss från Stadshuskajen kl.16 tillsammans med 86 gäster samt en förväntansfull brudgum ombord. Gästerna minglade och drack choklad spetsad med punch för att sedan samlads på fördäck. När vi närmade oss slottet spelade musikerna "Come to me". Karin och tärnorna gick vid stranden och kom ut på bryggan i samma sekund som båten la till. Sedan gled vi, ljudlöst ut i Mälaren igen och vigseln satte igång. Vigselförrättaren Bi Dahlborg höll en stämningsfull ceremoni som avslutades med "Sign sealed delivered" och ett rejält tutande från ångbåtsvisslan.
Kaptenen Claes Insulander följer vigseln uppifrån kaptenshytten.
Kvällens festligheter hölls på Jungfrusunds Marina och där bjöd brudparet på en hel del överraskningar.
En oförglömlig dag för alla som var med och för mig höll i planering och koordinering. Karin och Leif har varit extremt strukturerade, så det har varit enkelt och väldigt roligt!
Bröllop ombord på båtar i Stockholms fantastiska skärgård och på Mälaren är verkligen något jag kan rekommendera!
Längre fram i höst kommer det mer information på hemsidan om vigslar till sjöss, håll utkik!
Kram från mig så länge!
Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0