En dag i mitt liv

Bild på mig från Hasselfors Gardens hemsida, jag ser helt galen ut... Tagen av Anna Rosström, Smallpigart.
Jag får ofta frågor om vad jag sysslar med egentligen. De som kanske har störst förståelse för vad mitt arbete innehåller är nygifta, som precis lagt ett bröllopsprojekt bakom sig.
Här kommer ett litet exempel på vad mina dagar kan innehålla:
Idag har jag letar prisvärda mandeldragéer i två timmar till ett bröllop. Vi ska fylla askar till gästerna med dessa och jag ångrar nu att jag inte tänkte på detta i påsk, då hade det inte alls varit svårt att få tag på.
Jag bokar och bokar om manikyr, skönhetsbehandlingar, frisör. Kollar priser och börjar snickra på körschema för ett bröllop den 5 juni. När behöver bruden anlända till frisören? Vem fixar lakan som skyddar brudklänningen under fotograferingen? Vad gäller i kapellet? Vad ska solisten sjunga? När behöver gästerna vara på plats och hur ska de veta vad som gäller, de flesta är japaner.
Jag har också snickrat på ett samarbete inför ett fotojobb till ett bröllopsmagasin som ska publiceras under våren. Idékläckning är nästan roligast med det här jobbet!
Jag har förälskat mig i plastkuvert också! Helt genomskinliga och plastiga som ska fyllas med japanska gröbladiga tunna pappersinbjudningar till en trädgårdsfest i slutet av maj. Inhandlades på Lunggrens papper förra veckan. Plasten står som symbol för oömma kläder, regnskydd samtidigt som det skira pappret får symbolisera en naiv önskan om vackert väder, gröna blad och sol i sinnet! I kväll hoppas jag att adresserna blir skrivna (för hand med vit specialpenna)
...så hann jag ta minstingen till tandläkaren också : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0